تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در محدوده غرب و شمال غرب تهران
تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در محدوده غرب و شمال غرب تهران

علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور

بسیاری از مردم از صدای بلند پکیج ایران رادیاتور شکایت دارند و به خاطر نگرانی های مالی اقدام به تعمیر پکیج خود نمی‌کنند. ما امروز قصد داریم به بررسی کلیه دلایل وجود صدا در پکیج دیواری ایران رادیاتور بپردازیم و راهکارهایی را ارائه بدیم که هر فردی اگر کمی به مسائل فنی  آشنایی داشته باشد قطعا توانایی برطرف کردن آنها را خواهد داشت. 

اولین دلیل صدای پکیج ایران رادیاتور کثیف شدن پروانه فن پکیج می‌باشد که باعث خارج شدن تراز پروانه فن می‌شود و در مواقع کارکرد صدای زیادی میده.

برای رفع این مشکل باید فن را باز کرده و پروانه آن را شستشو دهید. 

دومین دلیل صدا در پکیج دیواری خرابی روتور پمپ ویلو پکیج ایران رادیاتور میباشد که در این مشکل حتما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید که روتور را عوض کند. 

سومین دلیل صدا در پکیج ایران رادیاتور وجود رسوب در مبدل حرارتی اصلی و ثانویه و همچنین بایپاس می‌باشد که جهت رفع آن حتما باید رسوب زدایی کامل صورت بگیرد. 

چهارمین دلیل صدای پکیج میتونه کم بودن فشار بار باشه 

برای رفع مشکل فشار بار را از طریق شیر پرکن بالای یک ببرید 

اگر در شروع فصل زمستان و با راه اندازی زمستانی پکیج شروع به صدای زیاد کرده است، احتمالا شیرهای زیر پکیج بسته است و یا شیرهای رادیاتورها بسته می‌باشد. 

معیوب شدن شیر موتوری دلیل دیگر صدای پکیج ایران رادیاتور میباشد 



تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور

برای تغییر فصل پکیج ایران رادیاتور ابتدا دقت کنید شیرهای رادیاتورها و شیرهای زیر پکیج همگی باز باشند و درجه فشار بار پکیج روی 1 باز باشد و تمام ولوم های روی پانل پکیج در حالت وصل قرار بگیرد. به همین راحتی 

علت. روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور


با سلام و درود
علت روشن نشدن مشعل پکیج موضوعی است که در این ویدئو از سایت پکیجکار قصد داریم بهش بپردازیم و به صورت مفصل کلیه دلایلی که باعث روشن نشدن مشعل پکیج میشود را یک به یک بررسی کنیم .

دلایل روشن نشدن مشعل پکیج دیواری تقریبا در انواع برندها مشابه میباشند ، به عنوان مثال دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور عیب یابی مشابهی با دلایل روشن نشدن پکیج بوتان دارد . پس شما از هر برند پکیج دیواری استفاده میکنید و در حال حاضر با مشکل روشن نشدن مشعل پکیج روبرو هستید جهت برطرف نمودن مشکل با ما همراه باشید.

به طور کلی روشن نشدن مشعل پکیج دیواری دلایل زیادی ممکنه داشته باشه که ما مرحله به مرحله به آنها خواهیم پرداخت ولی قبل از هر چیزی بهتره اولین دلیل خاموش شدن پکیج را بدانید که چی هست که قبل از هر کاری آن را بررسی کنید و اگر مشکل پکیج شما این نبود به اقدامات دیگر بپردازید.

اولین دلیل روشن نشدن مشعل در انواع پکیج دیواری معمولا کمبود فشار بار میباشد .

این عیب نیز معمولا با اعلام کد خطا همراه است.

فشار بارِ پکیج معمولا از طریق یک مانومتر و یا اصطلاحاً گِیجِ کوچکی مشخص می‌شود که این گیج دارای یک عقربه می‌باشد و اعدادی از 1 تا 6 در زیر آن قرار دارد. البته در برخی مدل ها توسط مانیتور LED این اعداد نمایش داده می شود. در هر صورت جایگاه استاندارد این عقربه باید حدود 1 تا 1/5 بار باشد.
پس در صورت روشن نشدن مشعل پکیج اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن این گیج روی پانل پکیج و یا زیر دستگاه است و پس از آن می‌بایست دقت کنید که اگر عقربه فشار بار کمتر از یک بود باید اقدام به تزریق آب به مدار سیستم نمائید : برای این کار ابتدا باید قطعه ای با نام شیر پرکن را در زیر پکیج پیدا کنید . برای مشاهده این قطعه حتما باید خم شوید و زیر پکیج را مشاهده کنید . این قطعه معمولا با یک ولوم گِردِ پلاستیکی در امتداد مسیر ورودیِ آب سرد قرار دارد . پس از پیدا کردن شیر پرکن برای رفع ارورِ کمبود فشار بار باید شیر پرکن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و به محض اینکه درجه فشار بار روی ۱/۵ رسید کامل ببندید .
در صورتی که روشن نشدن مشعل پکیج شما کمبود فشار بار نبود باید این اقدامات را انجام دهید :

البته قبل از هر کاری باید صورت مسئله را برای خود روشن کنید ، به این معنا که روشن نشدن پکیج در چه حالتی صورت میگیرد زمستان یا تابستان

اگر پکیج دیواری فقط در حالت تابستان روشن نمی‌شود ولی وقتی کلید تغییر فصل را روی زمستان می‌گذارید پکیج روشن میشود و رادیاتورها نیز گرم میشوند به این صورت عیب یابی میکنیم .

در این حالت روشن نشدن مشعل پکیج بدان معناست که آب مصرفی در پکیج گرم نمیشود و باید به دنبال علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج باشید .

در پکیج های دیواری وقتی شیر آب مصرفی باز میشود قطعه ای که در مسیر ورودی آب سرد قرار دارد وظیفه اعلام باز بودن آب مصرفی به برد کنترل را دارد تا برد بلافاصله دستور روشن شدن شعله را به شیر کنترل گاز و قطعات مربوطه بدهد .

در صورت خرابی این قطعه وقتی شیر آبگرم را باز کنید برد کنترل متوجه باز بودن آب نخواهد شد ، این قطعه در برخی از پکیج ها فلومتر میباشد و در برخی از پکیج ها فلوسوئیچ

در ادامه جهت بررسی مشکل روشن نشدن مشعل پکیج باید خاطر نشان کنم در عیب یابی پکیج دیواری اولویت امر با کد خطا می‌باشد :
به این معنا که وقتی مشاهده کردید پکیج روشن نمی‌شود قبل از هر اقدامی دقت کنید آیا روشن نشدن مشعل پکیج به همراه کد خطای خاصی مشخص می‌شود یا خیر .

اگر متوجه اعلام کد خطا شدید با مراجعه به بانک ارور پکیج در سایت ما که در آن کدهای خطای انواع پکیج دیواری را ذکر کرده ایم نسبت به عیب یابی و رفع عیب مشکل مورد نظر بپردازید .


موضوع دیگر که باعث روشن نشدن مشعل پکیج می‌شود خرابی پرشر سوئیچ هوا می‌باشد :
همانطور که می‌دانید در پکیج دیواری یکی از مهمترین قطعات اگزوست فن میباشد که وظیفه تخلیه گازهای حاصله از احتراق را به عهده دارد و در صورت سوختن و یا کار نکردنِ فن " اگر برد کنترل متوجه از کار افتادن فن نشود و شعله دستگاه را وصل کند خطرات زیادی را هم برای سایر قطعات پکیج بوجود آورده و هم امنیت خانواده را تهدید خواهد کرد .

در واقع پرشر سوئیچ هوا سنسوری است که وظیفه دارد سلامت عملکرد‌ِ فن را به برد الکترونیک اعلام کند و سپس برد فرمان وصل شعله را می‌دهد، پسبا این تفاصیر خرابی پرشر سوئیچ هوا برای برد کنترل خرابی فن تلقی می‌شود و به همین خاطر برد فرمان تشکیل شعله را نخواهد داد.
البته زیاد نگران پیچیدگی عیب یابی این ایراد نباشید چون معمولا این عیب نیز توسط کد خطا اعلام می‌شود، به عنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ چشمک زدن چراغ های 40 60 70 به معنای خرابی پرشر سوئیچ هوا می‌باشد.

یکی دیگر از قطعاتی که در صورت معیوب بودن باعث روشن نشدن مشعل پکیج خواهد شد سنسور حرارتی میباشد . این مشکل نیز معمولا با اعلام کد خطا مشخص میشود .


در نهایت در عیب یابی هر نوع پکیج دیواری باید دقت کنید پس از ریستِ پکیج " عملکردِ پکیج تا کجا صورت میگیرد و سپس متوقف می‌شود ، در حالت عادی پس از ریست پکیج فن شروع به کار میکند و اگر پرشر سوئیچ هوا سالم باشد جرقه زن عمل میکند و اگر شیر کنترل گاز سالم باشد و مقدار خروجی گاز تنظیم باشد شعله تشکیل میشود و در نهایت پس از تشکیل شعله اگر یون سالم باشد شعله ثابت خواهد ماند .

البته همانطور که در ابتدا ذکر کردم اگر دستگاه در حالت تابستانه عمل نکرده و زمستانی عمل کرد مشکل را در فلوسویچ یا فلومتر جستجو کنید .

امیدوارم این ویدئو نیز براتون مفید واقع شده باشد و با نظرات مثبت خود ما را خوشحال کنید.

قبل از هر چیزی پیشنهاد میکنم اگر شما از مصرف کنندگان محصولات ایران رادیاتور هستید و علاقمند به یادگیری و آموزش تعمیرات پکیج ایران رادیاتور میباشید حتما به این مطلب هم سری بزنید .

البته قبلا مطلبی با عنوان علت خاموش شدن پکیج منتشر کردیم که موضوع مشابه ای دارد و میشه گفت که دلایل خاموش شدن پکیج همان دلایل روشن نشدن پکیج میباشد .